Om konsten att skriva...

...I skrivande stund är jag inte ännu klar med min läxa som ska handla om islam men jag ser ändå mållinjen närma sig vid horisonten. Det som hindrar mig från att bli klar är mitt ständiga petande bland de ord jag redan skrivit. Jag blir liksom aldrig riktigt nöjd.

Självkritik är en god egenskap men även ett stackel som skribenten alltid måste bära och man kan alltid känna hur det snörs åt ju mer man lär sig och ju bättre man blir på att skriva. Det är det som är så jobbigt när man sitter framför den blanka skärmen men också så befriande när man sett hur orden knackats ner och man granskar sitt färdiga arbete en sista gång innan man stolt lämnar in det. För lite stolt är man alltid när man visar upp det färdiga arbetet eftersom det är ens bebis, ens slutprodukt, ens eget kött och blod...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Som att läsa mina egna tankar.. Håller själv precis på med ett antal arbeten på samma gång. Min förra baby fick endast VG+ (förresten vad är dessa + och - för påhittat nonsens?) så nu är jag om möjligt ännu mer självkritisk..

2009-01-21 @ 11:56:53
URL: http://emeliekarlsten.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0