En nattuggla om farligheten med att äta nattmackor...

...Låt mig ge er min syn på det här med natmackor.

Detta är saxat ur intervjun med dietisten Josefine Jonasson då det var det här jag ville att mitt inlägg främst skulle handla om. Jag har valt att ta det mest relevanta inlägget först:

"sara säger: Hej Josefine, är det värre att äta sent på kvällen än på eftermiddagen om man inte äter något annat istället utan samma mängd mat eller är det bara en myt ?? Sara

Josefine Jonasson säger: Hej Sara! Om man äter samma mängd spelar det ingen större roll. Teoretiskt är det så att ämnesomsättningen sjunker framemot kvällen men vad detta har för betydelse i praktiken är oklart.

/.../

lina säger: Hej, Vad betyder det om man är hungrig efter att man ätit? Jag tränar kondition varje dag och äter bara nyttigheter fem ggr/dag. Jag har hört att om går och lägger sig på kvällen och man känner sig hungrig så är det i själva verket förbränning, så om man får en hungerkänsla så vet man att man förbränner, stämmer det?

Josefine Jonasson säger: Hej Lina! Nej, det stämmer inte. Det är absolut inte meningen att man ska vara hungrig hela tiden!"

Lägg märke till att dessa rön har ett par år på nacken men jag tror att det kan ligga till så  tills jag blir motbecvisad och därför skäms jag inte lika mycket nu när jag stoppar mackan i munnen, trots att jag kanske borde äta müsli nästa gång.

***

En polyglott är, för övrigt, en person som är flerspråkig, DOCK finns det olika benämningar på olika polyglotter beroende på antal språk de faktiskt kan tala och det var nog detta jag tänkte på vid middagsbordet i Stockholm.

Nej, jag får väl ta och koja nu! Om en macka alltså. ;-)


Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0