Bokenkät...

...Jag slösurfade runt på lite olika bloggar och stötte på en bokenkät som jag gärna svarade på.

1. Vilka författare köper du alltid i inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut)?

Nästan inga om det inte är bokrea, men den senaste inbundna boken var Öken av J.M.G. Le Clézio och den var toppenbra.

2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?

Jag är inte säker faktiskt men när jag var liten hade jag många Eddings-böcker. Kanske Strindberg?

3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?

Senaste boken jag blev tipsad om var Afrikanen (också av Le Clézio) och den var också väldigt bra. Tog flera dagar att läsa trots att den bara är ca 100 sidor. Tänkvärd. Det var min faster som tipsade mig och det var också henne jag fick låna den av.

4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?


Jag tror att det var en pocketbok av Erland Loe som hette Här är ditt liv, men jag är inte säker. Den fick i alla fall positiv respons.

5. Har du några biblioteksreservationer just nu?

Nix. Jag har inte ens lånekort.

Om du vill kan du svara i min kommentarsruta.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0