Ordning och reda...

...Nu har vi städat och donat så det börjar nästan se fint ut igen.

Jag har gått igenom och slängt alla överflödiga papper som låg och skräpade på skrivbordet och jag har flyttat över alla viktiga saker till viktiga-papper-pärmen. Jag har också gjort en pärm där alla räkningar, betalda som obetalda ska sättas in.

Jag har haft rätt så mycket att göra idag även om det inte känns så.

Vid tolvsnåret ringde jag till arbetsförmedlaren jag skulle ha tag på för att söka jobb, men han gick inte att nå på det numret eftersom min handläggare gett mig någon annans direktnummer. Jag hamnade istället hos en herre som arbetade på Arbetsförmedlingen några mil utanför Örebro.

Jag berättade mitt ärende för honom och sa att jag sökte jobb som arbetsförmedlare eller jobcoach och han gav mig då, inte bara numret till den arbetsförmedlare som jag sökte, utan också numret till arbetsförmedlingen i Örebro som också har en pågående rekryteringsprocess så nu har jag sökt jobb även där.

Lite senare på eftermiddagen fick jag ett samtal från ett annat jobb jag sökt så nu har jag totat ihop ett personligt brev och skickat in tillsammans med mitt CV till de också.

Nu är det bara att vi håller tummarna för mig! Någon måste ju bara nappa, eller hur?

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0