Om jag skulle bli arbetsförmedlare kanske?

Jag var på arbetsförmedlingen idag och pratade med min handläggare, för övrigt en trevlig karl, och då slog det mig att jag kanske kunde hitta något hos de som är nischade på att hjälpa folk att hitta något.

Sagt och gjort så berättade jag för honom att jag var intresserad av att eventuellt söka jobb som arbetsförmedlare och frågade honom hur man skulle gå tillväga. Han blev eld och lågor.

Han berättade att de faktiskt nu höll på med en rekrytering och att han tyckte att jag skulle ringa hans chef och anmäla mitt intresse eftersom jag tydligen matchade alla deras rekryteringskrav, så i morgon ringer jag honom och sen kanske jag blir arbetsförmedlare eller jobcoach.

Det som var tänkt att vara ett halv-skämt för att lätta upp stämningen blev visst blodigt allvar.

Sedan satt vi i en halvtimme och pratade musik. Vi kom överens om att den riktiga musiken dog innan 1990.

Jag blev dessutom uppringd av min moster och ombedd att spela någon barnvisa på min kusins dop så om du har något tips på en bra dopvisa får du gärna dra iväg en kommentar.

Kommentarer
Postat av: Jonesy

Dopvisor vet jag ingenting om men... Jag tror faktiskt att du skulle bli en bra arbetsförmedlare så länge det inte steg dig åt huvudet :) Då skulle du kunna förklara varför bara tre av tio arbestförmedlare verkar ha en aning om hur man gör sitt jobb OCH du skulle görat bättre ;)

2009-02-10 @ 08:42:04
URL: http://jonseythekatt.blogg.se/
Postat av: Indianparken

Skoj blogg! Vad är en dopplereffekt förresten? Jag var inte så alert på fysiklektionerna.

2009-02-10 @ 11:34:39
URL: http://indianparken.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0