Mobilförsäkring V.S. Hemförsäkring...

Hemförsäkringen vann överlägset när jag väl funderat lite och kollat vad den täckte så jag gick helt sonika ner till butiken efter att först ha kontaktat 3's kundtjänst och fått reda på att försäkringen jag tecknat inte kunde hävas via telefon.

-Egentligen, upplyste tjejen
i telefonen mig om, kan man inte häva den alls eftersom det är 12 månaders bindningstid på den försäkringen.
-Det kan du ju fetglömma, svarade jag. Jag har inte skrivit på något överhuvudtaget ännu och kan således inte bindas vid det här köpet.
-Då får du ta det med den du tecknade abonnemanget av direkt nere i butik för jag kan inte göra något härifrån.

Väl nere i butiken träffade jag samma trevliga tjej som jag förlängde abonnemanget via och bad henne om hjälp. Hon var lite tveksam först, eftersom hon inte visste om hon fick göra så eller inte. -Det är ju trots allt 12 månaders bindningstid som gäller så fort ordern gått iväg, sa hon. Jag förklarade snällt och vänligt för henne att det måste gå att häva, jag har ju trots allt inte skrivit på ett enda papper ännu och borde således till och med kunna ångra köpet helt och hållet, så nog fan borde försäkringen gå att häva. -Sen vore det ju tråkigt att behöva gå till Konsumentverket om ni inte fixar det här, sa jag. Tre minuter senare var försäkringen ett minne blott.

Nu undrar jag
bara hur min mobilräkning kan vara så hög, trots att jag bytte ner mig från mitt flat-rate abonnemang till 199:- potten istället. Jag har fortfarande räkningar på 600:- eller mer trots att jag tecknat en radda olika tilläggstjänster som dras från potten. Hoppas allt det där blir bättre när jag får min iPhone och byter abonnemangsform igen.

Imorrn ska jag ringa polisen och kolla vad som krävs för att jag ska kunna skaffa ny legitimation. Mitt gamla pass börjar bli otjänligt eftersom bildsidan nästan lossnat från det, och jag blir pikad varje gång jag handlar med det.

Haha! Där fick ni! Ett helt inlägg utan en enda bild...

Kommentarer
Postat av: Jonesy

Jag har reggat mig, men fattar fortfarande noll...

2009-08-03 @ 22:27:31
URL: http://jonesythekatt.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0