En bra deal - men för vem..?

...Jag slösurfar runt lite och hittar en annons på Komplett.se för ett skydd till min iPhone som jag fortfarande väntar på ska levereras. Jag tycker att det låter som ett spännande erbjudande. Läs själv:


Vid första anblick ser denna annons helt normal ut. Det är ett skydd för att inte repa mobilen som utannonseras. Men om vi tittar lite närmare på detta erbjudande kommer vi att hitta något intressant...


Vi tittar lite närmare på det fetmarkerade i texten:



Hur tänker man då? "Jag har inte de 195 kronor jag behöver för att kunna köpa varan jag vill ha, så istället är jag villig att betala totalt nästan 900 spänn, lägga 35 kronor extra i månaden på att få betala av det här skyddet på 12 månader för 18 kronor per månad (+ de 35 som månadsavgiften ligger på). Jag är dessutom helt lugn med att betala en UPPLÄGGNINGSKOSTNAD PÅ 250 KRONOR!!!" Smart, bruschääääään!

Att veta att det finns människor som är villiga att betala 885 kronor, alltså 53 kronor i månaden, för någonting som ursprungligen totalt skulle kosta 195 kronor istället för att vänta de 3 1/2 månader som skulle det skulle ta för dem att skramla ihop den summan (förutsatt att de vet hur man gör för att spara de 53 kronorna istället för att köpa gula Blend för dem) känns lite sisådär. Det känns rätt så läskigt faktiskt.

Det är vid tillfällen som detta
som jag önskar att jag jobbade som kreditutlånare - jag tvivlar på att jag ens skulle kunna göra en bättre deal utan att behöva blanda in Baltic Inkasso faktiskt.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0