-Vad ska du läsa i höst..?

...Är den ständiga frågan man får höra under nolleveckorna. Det kan vara ganska enerverande efter en sisådär 30 likadana frågor som alla får samma svar. -Jag ska läsa retorik. Vad ska du läsa själv? Därför tyckte jag att det vore kul att komma på ett lite annorlunda svar istället. När folk frågar mig vad jag ska läsa i höst så har jag (istället för att säga retorik) börjat svara att jag ska läsa Hypnotisören av Lars Kepler. Jag har nämligen hört att det ska vara sommarens "snackis".

De gånger jag lyckats tajma in det svaret har det faktiskt funkat riktigt bra. Tyvärr har alkoholen negativ inverkan på mitt korttidsminne så de gånger jag glömt bort mig har jag fått berätta efteråt att jag tänkt svara Kepler på den frågan. Det förtar dock lite av poängen att behöva förklara det, det tar liksom bort överraskningsmomentet och det blir inte lika roligt då.

Anledningarna till att det varit så dött här på bloggen är flera stycken; det har varit otroligt överväldigande att börja på ett helt nytt universitet, träffa en sisådär 15.000 nya människor samtidigt och känna igen kanske två av dessa och så har det så klart varit en hel del festa den här helgen. Nu i helgen var jag ensam med hundarna vilket också stal en hel del bloggtid från mig. Det viktigaste för min egen del har dock inte varit bloggen utan att jag har haft förbannat roligt.

Ett av alla numera kända ansikten som jag ska lära mig namnet på under de närmaste åren. Den här killen ska bli psykolog och känner en vän till från Arbis. Hans namn fastnade dock inte i mitt huvud igår, så just nu är han "bara" killen som känner Arbis-Jakob...

Nu i helgen har det varit helt galet roliga introduktionsfester både på fredagen och lördagen och det var även utebio ikväll för den som orkade ta sig dit. Jag var inte en av dem. Istället har jag gått och fejat här hemma; kurerat min bakfylleseghet genom att städa, diska och laga mat. Jag hann också att gå ut ungefär en timme med hundarna och att beställa kurslitteratur.

Är det något som vår sektion kan bra så är det att festa. Vår sektion, Kulinfo, är rätt så ny, så vi har inte så många overallare ännu. De få som vi har är dock helt galna och det skulle ta alldeles för lång tid att gå in på hur roliga och trevliga alla är om vi ska ta det individ för individ. Istället nöjer jag mig med att säga att hela min sektion verkar vara helt fantastisk och att jag är så sjuuuuuukt glad att få ha de här människorna runtomkring mig. Vi får se om jag säger samma sak om fem år, men jag tror faktiskt det. Kulinfo-generalen, Ronald, har tagit mig lite under sina vingar och har lovat att introducera mig för kårvärlden. Han läser förresten också på retorikprogrammet, så jag har nog en del att lära från honom i vilket fall som helst.

Nu blev det segt att skriva, så nu ska jag fortsätta med att beta av några kapitel i "sommarens snackis" istället...

Kommentarer
Postat av: ellen

det där är skåne-viktor...!

2009-09-03 @ 14:21:50

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0