Ung företagsamhet i kristider kan i alla fall ge lite payoff...

...Eftersom Arbetsförnedringen verkar göra sitt bästa för att motarbeta de få möjligheter jag har för att komma ut i arbtete tog jag idag saken i egna händer, greppade min gitarr och gick ner och satte mig på stan. Till skillnad från de romska barnen med dragspelen kan jag ju faktiskt spela bra så det skulle nog inte bli några problem, tänkte jag i mitt stilla sinne och drog av några låtar från min och Hannes gamla repertoar. Det var faktiskt roligare än jag mindes att sitta i solen och sprida glädje på det här sättet och jag kommer garanterat att göra om det snart igen. 91 spänn fick jag ihop på mina två timmar och det måste väl anses vara ok med tanke på hur ringrostig jag känner mig, både i hals och fingrar.

Imorrn ska jag och Hannes träffas för att gå igenom lite låtar och göra en set-list innan vi spelar in lite nytt demomaterial att ge till krogarna här i stan. Nu har ju sommarsäsongen faktiskt börjat närma sig så möjligheterna börjar faktiskt bli stora att åtminstone tjata sig till några gig. Får vi ett par stycken i veckan kan jag ju faktiskt dryga ut kassan lite så det känns faktiskt rätt så bra just nu. Fick ett mail av min morbror som peppade mig lite och fick mig att gaska upp mig lite och ta tag i en del saker i alla fall.

Ikväll kanske jag går ner
till knäppingsborgsdistriktet och tittar på mormor när hon håller föredrag. Det är ju trots allt inte varje dag den underbara gumman är i stan...

Kommentarer
Postat av: Cat

Wow, att du vågar! Men häftigt och det blir ju i alla fall pengar. Du får säga till om du ska spela ute något i sommar, då lämnar jag ungarna hemma och kommer och tittar. Hörs sen!

2009-04-27 @ 19:51:12
URL: http://jagstamparpaditthjarta.blogspot.com/

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0