Djurbestyr håller mig från bloggen...

...God middag!

I natt skrev jag att jag skulle vara mer frekvent med inläggen men ändå har snart halva dygnet gått utan att jag skrivit någonting. Anledningen? Det tar tid att ha valp.

I morse vaknade jag av att Älskling bad mig att hålla koll på Arwen (valpen) medan hon gick ut och rastade Spiken (senioren). Själv hade jag väl hoppats på att få några, eller åtminstone någon timme till att krama kudden, men det är svårt att hinna sova med en klumpig valp i sängen. Den som säger något annat ljuger. Jag höll koll på henne så att hon inte skulle hoppa ner från sängen men eftersom hon flängde runt, jag inte fått något kaffe i mig och var trött som en idiot fick jag släppa ner henne på golvet för att gå ut och låta henne kissa första gången idag. Jag pratade med Kines-Alex på msn också innan vi gick till Knäppingsborg för att träffa älsklings föräldrar så jag har inte haft tid med dig riktigt nu heller känner jag.

Först var vi där och tog en fika och sen promenerade vi upp till Folkparken och njöt av det underbara vädret som äntligen kommit och visat upp sig. Arwen var jätteduktig på att gå i sitt koppel för att bara ha två dagars koppelvana och när vi släppte henne på gräset så busade hon med älsklings systers hund, Antonius, i en bra stund. Jag filmade lite av det så jag tänkte att jag skulle lägga upp det på youtube när jag har lite tid över sen.

Nu ska jag lägga mig och glo på Dallas med Revaxör i mitt öra en gång till för att försöka få ut den där vaxproppen eller vad det nu kan vara innan jag går till Syrran om ett par timmar. Hennes kille har styrt ihop en liten grabbkväll så vi tänkte sitta några stycken och käka lite gott, dricka några öl och skråla karaoke till Singstar på deras PS3. Det ser jag fram emot. Det blir väl förhoppningsvis lite bilder som jag lägger upp sen om jag kommer ihåg att fota något ikväll. Älskling sitter hemma och är hundvakt. Det känns nästan lite som när mina kompisar med småbarn berättar om hur den ene får stanna hemma med illbattingarna medan den andra är på fest så nästa gång kanske det blir Älsklings tur att få gå ut. Men vi får se... Det är ju trots allt hennes hund, som min kära faster sa när jag berättade att jag ska vara hundvakt på måndag när Älskling är i Ullared och handlar.

Kommentarer
Postat av: Josefine svarar

Vadå "första gången"? Jag kissade henne givetvis innan jag gick ut med Spiken... xP

2009-04-04 @ 16:23:36
URL: http://inhercloset.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0