Jag valde en bra dag att vara bakis på...

...Eftersom jag legat och dragit mig på sofflocket mest hela dagen har jag kunnat roa mig genom att glo på film. Dagens rulle blev filmen Cast Away med Tom Hanks som strandsatt på en öde ö tillsammans med den tama volleybollen Wilson. Den var intressant eftersom den var så pass engagerande och den fick mig också att tänka på hur jag själv skulle uppträda i ett overkligt scenario som det Hanks blivit försatt i. Fyra år på en öde ö med en stark vilja att överleva och ta sig hem till den man älskar är rätt motiverande. Man får lite av den där "du kan om du bara vill"-känslan av att se på sånt.

Tom Hanks bygger sig en egen Kon-Tiki...

Filmen var klart sevärd även om slutet tyvärr gjorde mig besviken, inte visuellt eller genom dåligt skådespeleri utan mer för att saker inte utvecklades som jag hoppats på. Du kommer garanterat att bli road en stund av den när du ligger bakfull på din soffa en söndagseftermiddag i vilket fall som helst.

Snart är det dags att gå ut med Spiken igen.


Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0