Fy vad jag är trött...

...Och mätt! Vi var hos Älsklings farmor och hennes man och frossade påskmat för ett par timmar sen och jag har inte orkat vare sig röra på mig eller skriva här förrän nu. Fy bubblan så gott det var!

Nu glömde jag naturligtvis att fota maten men här är ett axplock av det som fanns på buffébordet:
  • köttbullar
  • prinskorv
  • kokt potatis
  • sallad
  • kokt lax
  • kokt ägg
  • romsås & kapris till laxen
  • skinka
  • vitt mjukt bröd
  • grovt bröd
  • fläskfilé
  • svampsås med färska champignoner
  • diverse tillbehör (ost, senap mm)
Till efterrätt åt vi paj. Älsklings farmor hade bakat en med päron och en med ananas. Båda var utsökta.

Efter maten blev jag varse att det fanns en gitarr i hushållet som inte var i brukbart skick så rådig som jag är frågar jag om det finns nya strängar och erbjuder mig att hjälpa till att byta dem eftersom det kan vara lite svårt att göra sånt när man är äldre. Med en ny E-sträng i högsta hugg beväpnade jag mig och lyckades ganska snabbt göra gitarren brukbar igen. Jag poängterade dock för Älsklings farmor att hon var tvungen att byta alla strängar på gitarren om hon inte ville att den skulle stämma ur sig var tionde minut eftersom man ju egentligen aldrig ska byta bara en sträng och även för att de gamla strängarna som satt på inte bytts ut på över fem år.

När vi var klara åkte vi hem
och här sitter vi nu vid varsin dator och njuter av lugnet efter en mycket trevlig afton.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0