En ljuspunkt i tillvaron...

...Efter mitt seminarium på Adecco i morse tog jag tag i saken. Jag ringde mannen som har hand om utslussningen till lagerjobbet jag skrivit om tidigare för att anmäla mitt intresse eftersom han hör till ett annat söka-jobb-kurs-företag än det jag själv är på. Vi pratade en liten stund och jag berättade att jag varit på företaget och pratat med chefen där och han tyckte att det var jättebra att jag redan hade kontakt med honom och att det lät så bra redan. Jag fick till svar från honom att jag skulle ringa min handläggare på tisdag när långhelgen är slut så att vi kan lösa allt, eventuellt med en inskrivning på hans bemanningsföretag och en avskrivning från Adecco. Han sa också att han hade lite andra grejer som också var intressanta för mig förrutom det där lagerjobbet och när jag tackade så svarade han mig att "Vi levererar här på Sensus, förstår du."

Nu är jag riktigt glad och nöjd för nog kändes det bra att han var så positiv. Jag har ju hela tiden trott att det skulle vara omöjligt att få in en fot på Sensus eftersom jag ju är på Adecco egentligen, men det lät som att det skulle vara lätt ordnat att lösa upp den här Gordiska knuten så nu kan jag bara hoppas. Håll tummarna för mig på tisdag.

Imorrn är det långfredag och jag har för mig att det var då den där killen Jesus flög till Blåkulla om jag minns rätt. Det kan ju också vara nog så värt att fira.


Såhär glad blev jag efter mitt telefonsamtal med Peter Sensus...


Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0