Allah visar att han är lika humorlös som de andra gudarna...

...SvD skriver idag om två komiker, Azhar Uzman och Mo Amer, som ikväll tar över scenen på Södra Teatern med sin show Allah made me funny. Det som får mig att fascineras är att Allah, precis som de andra abrahamitiska gudarna,  verkar vara så humorlös.

Eftersom Youtube är en sån fantastisk plats för folk att upptäcka nya intressanta saker tog jag tillfället i akt att leta upp denna show där för att se vad som fick SvD's reporter att skriva denna artikel och det jag fann förbluffade mig. Politiskt korrekt humor av det här slaget får mig att vilja gnaga av mig mina egna öron och sticka ut mina ögon med ett par ätpinnar eller närmsta smörkniv. Så dåligt är det - enligt mig. Naturligtvis får du gärna bilda dig en egen uppfattning genom att titta på klippet nedan men jag varnar för att det som här paketeras som humor snarare är av en helt annan kaliber och snarare mer något à la Shan Atchi. Visst kan man skämta om allt så länge man gör det bra men Uzman och Amer missar det mest vesäntliga och också det absolut viktigaste för en komiker att tänka på. Det krävs att man är rolig för att göra humor.


Vilken skit!

Kommentarer
Postat av: THE Banana

Alla kan inte göra Grillad-humor, eller ta folk i skrevet som i "Ballar av stål." Det handlar snarare om hur brett ens humorspektra är.

2009-04-19 @ 17:17:49
URL: http://absolutebanana.blogspot.com

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0